معرفت نویس

ارائه مطالب مذهبی و علمی(مهدویت، کلام، فلسفه و...)

معرفت نویس

ارائه مطالب مذهبی و علمی(مهدویت، کلام، فلسفه و...)

سیمای امام زمان عج در آیه ی 8 از سوره ی هود

محمدعلی میری | سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سیمای امام زمان عج در آیه ی 8 از سوره ی هود.


«وَ لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلى‏ أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ أَلا یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَ حاقَ بِهِمْ ما کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُنَ» اگر عذاب را تا مدت معینى (ظهور امام زمان) به تأخیر بیاندازیم خواهند گفت چه چیز آن را باز داشت (و مانع ظهور امام زمان چیست؟) بدانید روزى که عذاب مى‏آید از آنها برداشته نمی شود، بلکه بر آنان فرود آمده و آنچه را استهزاء به آن می کردند خواهند دید.

از امام صادق (ع) روایت شده که در تأویل این آیه شریفه فرمود: أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ اصحاب قائم آل محمد است که سیصد و سیزده نفر می‌باشند. (بحرانى، هاشم بن سلیمان، 1416هـ ق، ج3، ص82؛ عیاشى، محمد بن مسعود،1380هـ ق، ج2، ص140)

باید این نکته را مورد توجه قرار داد که، قبول ظهور امام زمان عج، که عدالت را در سطح جهان برقرار می کند و جلوی ظلم و استثمار و بهره وری ظالمین ار می گیرد،  برای تمام کسانی که غرق در هوی و هوس و زندگی مادی هستند دشوار و سخت و دشوار است، لذا خداوند از ظهور امام عصر عج به عنوان عذاب یاد می کند و البته ظهور مولای عزیزمان برای ظالمین عذاب خواهد بود.

 

پی نوشت

1- عیاشى، محمد بن مسعود (1380هـ ق)، تفسیر العیّاشی، چاپ اول، تهران، المطبعه العلمیه.

2- بحرانى، هاشم بن سلیمان‏(1416هـ ق)، البرهان فی تفسیر القرآن، چاپ اول، تهران، بنیاد بعثت.

  • محمدعلی میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">